Hos Bornhunter prioriterer vi kvalitet og kundetilfredshed. Som leverandør til danske jagtbutikker tilbyder vi en klar proces for håndtering af reklamationer og garantisager. Her kan du læse om garantibetingelserne for vores forskellige brands.
Generelle retningslinjer
Vi sælger udelukkende til danske jagtbutikker, og reklamationer skal derfor oprettes gennem den butik, hvor produktet er købt. Forbrugere skal henvende sig til butikken, som derefter kontakter os for videre håndtering. Bemærk, at vi kun tilbyder direkte support til slutbrugeren for produkter fra Meopta, og dette gælder kun i særlige tilfælde.
Meopta
Meopta er kendt for deres højkvalitets sportsoptik og tilbyder omfattende garantiordninger, der dækker materialedefekter og produktionsfejl. Meopta leverer enten en grundlæggende eller udvidet garanti afhængigt af produktet. For at opnå den udvidede garanti skal produktet registreres inden for 30 dage efter købet på www.meoptasportsoptics.com.
Garantiperioden varierer alt efter produkttypen:
- Grundlæggende garanti: Fra 2 til 10 år.
- Udvidet garanti: Op til 30 år, hvis produktet er registreret.
- Elektronikgaranti: Typisk 2-5 år afhængigt af produktet.
Garantien dækker reparation eller udskiftning af produkter uden beregning, såfremt der er fejl i materialer eller håndværk. Hvis produktet ikke længere produceres, og reparation ikke er mulig, forbeholder Meopta sig retten til at erstatte det med et teknisk tilsvarende produkt fra deres nuværende sortiment.
Ved reklamation skal der fremvises en gyldig kvittering eller garantibevis. For den udvidede garanti skal den originale kvittering matche købsdatoen på garantiregistreringen. Garantien dækker ikke skader fra forkert brug, slitage eller uautoriserede reparationer. Forbrugsvarer som batterier, gummibeskyttere og remme er heller ikke dækket.
Reklamationer på Meopta-produkter håndteres via os som godkendt Meopta distributør. Fragten til Bornhunter, fra Bornhunter til Meopta i Tjekkiet og retur, betales af forbrugeren. For at minimere fragtomkostninger forsøger vi at sende flere reklamationer samlet. Ønsker du en hurtigere behandling, kan vi sende din reklamation alene mod betaling af hele fragtomkostningen.
For at starte en reklamation eller garantisag hos Meopta skal du klikke på knappen nedenfor og udfylde en formular. Efter din sag er oprettet, og hvis Meopta godkender at gå videre med sagen, vil du modtage et betalingslink til betaling af porto. Hvis vi sender din reklamation sammen med andre, vil en del af portoen blive refunderet.
Tabellen nedenfor viser garantivilkårene for forskellige typer produkter fra Meopta, opdelt i kategorier som kikkertsigter, kikkerter, udsigtskikkerter, rødpunktsigter og tilbehør. Garantien er yderligere specificeret i tre forskellige typer: generel garanti, udvidet garanti og elektronikgaranti. De forskellige garantiperioder afhænger af produktets type og model.
Generel garanti | Udvidet garanti | Elektronikgaranti | |
Kikkertsigter | |||
MeoStar R1 | 10 år | 30 år | 5 år |
MeoStar R2 | 10 år | 30 år | 5 år |
MeoPro Optika6 | 2 år | 10 år | 2 år |
MeoPro Optika5 | 2 år | 10 år | 2 år |
MeoSport R | 2 år | 10 år | 2 år |
MeoTac | 2 år | 10 år | 2 år |
ZD | 2 år | 10 år | 2 år |
Kikkerter | |||
MeoStar B1/B1.1 | 10 år | 30 år | |
MeoStar B1 Plus | 10 år | 30 år | |
MeoRange | 10 år | 30 år | 5 år |
MeoPro HD | 2 år | 10 år | |
MeoPro HD Plus | 2 år | 10 år | |
MeoPro Optika HD | 2 år | 10 år | |
MeoPro Air | 2 år | 10 år | |
MeoPro Optika LR | 2 år | 10 år | 2 år |
Spotting scopes | |||
MeoStar S2 | 10 år | 30 år | |
TGA 75 Plus | 10 år | 30 år | |
MeoPro HD | 2 år | 10 år | |
Rødpunktsigter, reflekskigtesigter | |||
MeoRed T | 2 år | 10 år | 5 år |
MeoRed T mini | 2 år | 10 år | 5 år |
MeoRed T2 mini | 2 år | 10 år | 2 år |
MeoSight IV | 2 år | 10 år | 5 år |
MRAD | 2 år | 10 år | 5 år |
MeoRed | 2 år | 10 år | 5 år |
MeoAce | 2 år | 10 år | 5 år |
MeoMag | 2 år | 10 år | |
Tilbehør | |||
Okularer S2 + TGA | 10 år | 30 år | |
MeoPix | 2 år | N/A | |
Andre produkter | 2 år | N/A |
Kontakt
Har du spørgsmål om reklamation og garanti, kan du som forhandler kontakte os på kontakt@bornhunter.dk.
For forbrugere gælder det, at reklamationer som udgangspunkt håndteres gennem den butik, hvor produktet er købt. For Meopta-produkter tilbyder vi dog direkte support.
Vi står klar til at hjælpe med at gøre processen så smidig som muligt.